Prediken in het spaans - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Bas Hendra - WaarBenJij.nu Prediken in het spaans - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Bas Hendra - WaarBenJij.nu

Prediken in het spaans

Door: Bas en Hendra

Blijf op de hoogte en volg Bas

26 Januari 2014 | Ecuador, Quito

Hola quieridos,

We zitten inmiddels hoog en droog in Quito (2850 meter). Na 2 weken spaans studeren in Cuenca kunnen we dus nu de bijbelstudies gaan vinden. Erg gemakkelijk zeg dat prediken in het spaans..

Het gaat als volgt: ¡Hola! Me llamo Sebastián y soy de Holanda. Vervolgens geef je een traktaatje of lees je een bijbeltekst voor. Dan stellen ze een vraag omdat bijna iedereen hier dingen wil weten over Jehová (die kennen ze wel) en dan gaat het mis... Het is heel erg moeilijk. We verstaan ze wel in gewone gesprekken. Maar prediken of de vergaderingen goed volgen...

Mischien komt het omdat we pas een paar weken hier zijn :-P Thnx Rien en Andrea. Het komt dus goed.

Komt er een jongen naar ons toe gelopen om te vragen wat we aan het doen zijn. "We zijn aan het prediken, we helpen mensen de Bijbel beter te leren begrijpen" Ik doe dat in mn eentje zegttie. Ik hoef daarvoor niet naar een kerk o.i.d.
Na wat gepredikt te hebben is hij savonds in de zaal en geeft me een hug. Vandaag krijgt hij voor de eerste keer studie.

Bijna iedereen luistert, mensen zijn vriendelijk. Prediken is een feest! Misschien over een tijdje ook voor ons als we echt goed spaans spreken. Nu is het vooral doorploeteren..

We missen jullie.
¡Que Jehová te bendice!

Sebastian y Hendrita

• 27 Januari 2014 - 09:21

Willeke:

Jeetje... jullie klinken echt zoals je in het jaarboek leest. Fantastisch zeg! Wat een avontuur. Jullie Spaanse namen klinken ook echt gaaf :-D
    Natuurlijk is het nog even flink doorpezen met de taal, maar als ik het zo lees, komt dat ook helemaal goed!
    Thnx voor de boost hier in het koude kikkerlandje. ;-)
    Muchos besos y uuena suerte
    Willeke & Ashley

• 27 Januari 2014 - 13:01

Marijke:

Hola Sebastian y Hendrita!

Wat een giller, jullie namen in het Spaans! :D
    En wat super zoals jullie je best doen...
    Kan me voorstellen dat het pittig is, maar jullie hebben de juiste instelling, dus komt goed!
    Wat leuk zeg van die jongen. Wat heerlijk om mee te maken...
    En bedankt voor het delen met ons.

Liefs van Marijke

• 28 Januari 2014 - 11:19

Mirjam Latten:

Hi lieve Bas en Hendra,
    Ben heel blij iets van jullie te horen!!! Jullie waren 'n tijd zo stil.
    Wat een ontzettende leuke ervaring hebben jullie meegemaakt. Echt aanmoedigend om te lezen en te weten dat er wereldwijd nog heel positief op het goede nieuws wordt gereageerd!!!!
    Ik wil jullie nog heel veel succes toewensen met de Spaanse taal en Jehovah´s zegen bij jullie harde werk voor hem.

Hele dikke knuffel, Mirjam

• 28 Januari 2014 - 14:15

Selwyn:

Leuk berichtje!
    Ga zo door! Als het prediken daar nu al een feest is, is dat het zeker als je de taal straks nog beter beheerst.
    Veel succes!

Liefs,
    Selwyn

• 28 Januari 2014 - 20:18

Jeremy & Svenja:

Heej,

Wat leuk dat die jongen naar de zaal is gekomen met slechts één gesprekje vooraf! Bijzonder!

Jullie zullen vast en zeker steeds beter Spaans gaan spreken, gaat helemaal goedkomen :D Wie weet wat de komende dagen nog zullen brengen en anders misschien een volgende keer...

Wij vinden het iig al super dat jullie deze uitdaging saampjes zo spontaan zijn aangegaan; voor ons een hele grote aanmoediging.

Good Luck en tot snel lieve luitjes!

Liefs, Jeremy & Svenja

• 30 Januari 2014 - 16:36

Tamara De F:

Hoi luitjes,

Lekker ploeteren, dan komt alles goed.

Mijn redenatie was altijd.
    Jehovah u heeft ooit de talen verward en nu wilt u dat wij prediken tot mensen van alle natiën en Talen! ! ! Dan moet u ons ook helpen dat wij doe talen begrijpen en spreken! !

Erg hè ben ik Hihi

Maar het heeft mij altijd geholpen om weer een nieuwe taal onder de knie te krijgen voor d prediking.
    Dus bendiciodes de jehova.
    Met zijn zegen moet het lukken.

Veel liefs en succes
    En heel veel knuffels

Tamara ook groetjes van Jeff

• 02 Februari 2014 - 11:09

Lisa:

Dear ones how wonderful tomkbow that you r having such a productive service Jehovah bless your efforts on a great way, we love to hear that, I hope you r enjoying also being such lovely land scape as it is in South America although that is no the reason for bring there, is very encouraging to hear how the name of our loving creator Jehovah is loved and a predicated over there, I'm curios how would it be if I was in Colombia as a witness,? We can imagine the time it's going so fast for love ones, e love you and think of you often and pray that you are well, please give our special regards to Evan and Cory as well to the congregation, George sends a big hug to you both and I send a big peck on the chick and a big hug
    Mama loves you ☺️