servir donde está más necesidad - Reisverslag uit Cuenca, Ecuador van Bas Hendra - WaarBenJij.nu servir donde está más necesidad - Reisverslag uit Cuenca, Ecuador van Bas Hendra - WaarBenJij.nu

servir donde está más necesidad

Door: Bas

Blijf op de hoogte en volg Bas

05 Januari 2014 | Ecuador, Cuenca

Hola hermanitos y hermanitas,

Na drie dagen weer broeders en zusters ontmoet :-) De vergadering was hier zaterdagavond. Ik denk dat ik nog even spaans moet oefenen om een leuk aandeeltje neer te zetten trouwens.. Misschien volgende week..

Maar aangezien de titel: "Dienen waar de behoefte groter is". Waar ga je eigenlijk dienen waar de behoefte groter is als je al in een land woont waar de behoefte groot is?
Nou.. de br en zr hier gaan natuurlijk niet naar Best, niet dat daar geen grote behoefte is maar ze hebben daar gewoon geen geld voor.
Maar omdat ergens anders dienen genieten is van vele zegeningen van Jehovah doen ze dat hier natuurlijk ook.

Sommigen verhuizen naar een buitengebied waar inderdaad 15 bijbelstudies normaal kan zijn. Of leren een andere taal Quichua bijvoorbeeld. We kwamen een speciaal pioniersechtpaar tegen op straat en ze vertelden dat ze net zo Quichua spreken als wij spaans, is dus erg moeilijk. Sommigen leren engels of gebarentaal.
En als je wilt dienen in het buitenland is Bolivia een optie.

Tekort aan ouderlingen hebben ze hier ook, in de gemeente waar wij zijn is er eentje en ongeveer 170 verkondigers. Het groeit erg snel en nog steeds is hier gebied waar nog nooit is gepredikt..

Ahora bien, hasta la proxima vez.. en... vat geen kou boy

Heeeeeel veel liefs van ons xxx

• 06 Januari 2014 - 13:03

Marijke:

Dienen waar de behoefte groter is indeed!! 1 Ouderling op 120 verkondigers! Wat zullen ze blij zijn met zulke enthousiaste pioniers en harde werkers als jullie!
    Wat aanmoedigend om te lezen hoe de brs. en zrs. zich ook inzetten voor anderstaligen.
    Fijne dag vandaag en geniet in de dienst!
    Liefs van Marijke

• 06 Januari 2014 - 14:14

Mirjam Latten:

Wat een voorrecht om 'tijdelijk' te kunnen dienen in een land waar ijverige predikers hard nodig zijn.
    Ook heel fijn dat er in de gemeente br's en zr's zijn die zich ook willen inzetten voor anderen!!!
    Jehovah's geest is overal heel hard bezig om ons te motiveren om nog meer te doen in de dienst en daar de zegeningen van te ervaren. Blijf fijn met die geest samenwerken en de ervaringen stromen binnen. Nog heel veel succes en 'n dikke pakkerd voor jullie allebei, Mirjam

• 07 Januari 2014 - 10:25

Els Jeths:

Ja dat vind ik ook bas....hier is veel te doen en helaas niet in de vorm van bijbelstudies maar om elkaar staande te houden....ook daar hebben grote gem de handen vol aan problemen vooral als ze snel i d waarheid komen...ze komen v ver figuurl gesproken...veel te overwinnen maar t lijkt of ze daar sneller zich willen veranderen...muchas exitos y saludos !

• 08 Januari 2014 - 10:05

Jeremy + Svenja:

Bijzonder, 120 verkondigers en gebied waar nog nooit is gepredikt.. Zijn jullie zeker bruikbaar daar!! Hoe gaat het ondertussen met het spreken van de taal? Bas: Je eerste openbare lezing al voorbereid?? hihi

Liefs van ons!

• 11 Januari 2014 - 14:40

Violette:

Hey lieve Bas en Hendra.

Wat hebben wij toch een luxe met zoveel herders in de gemeente. En wat een respect als je daar als één ouderling in de gemeente dient. Hoe gaat het met Spaans leren en is hoe is het weer ?
    Wij zijn heel benieuwd !!!

Veel liefs xxx Violette en Michri

• 19 Januari 2014 - 17:48

Rien En Andrea.:

Ha gringo's!
    De eerste stapjes zijn gezet! De brs en zrs zullen het een enorme aanmoediging vinden dat jullie er zijn. Toen Rien zijn eerste aandeeltjes had in de portugese gemeente verstonden ze er haast niets van, maar hadden enorme waardering voor zn inspanning en zagen het bewijs van Jehovah's liefdevolle zorg voor hun. Dus maak je niet al te veel zorgen over de taal

• 21 Januari 2014 - 00:21

George &Elisa :

Dear ones fantastic that all is going well, and to hear all about the bros and siters, give our love to all specialy Eva and Cory. We pray for your guys and love lots.
    Jehovah blessing
    Xxxgeorge &lisa xxx